onsdag 26 november 2008

Meny Jul

Illustration: Mrs Murphy

Idag har jag gått omkring och varit som en liten pösmunk på jobbet! Min skiva Meny Jul, med godbitar från radioprogrammet Meny, har anlänt! Det är 18 spår med eminenta kockar som lagat julmat i programmet, och en liten receptbok som medföljer, så att man ska kunna lyssna på experterna och laga maten själv. Det är allt från modernt julcoctailparty med Linnea Johansson till Dopp i grytan med Niklas Ekstedt, pralintillverkning med Jan Hedh, Jansson med Mannerström och en mängd fina recept av nestorn Karin Fransson.

Jag har diggat Meny länge, länge och julfanatiker är mitt förnamn, så det har varit superskoj att få göra den här skivan. Det går att beställa den från SR.

8 kommentarer:

Rebecca sa...

Hihi, jag har precis tävlat om CDn på Menys hemsida. Håller tummarna för att jag vinner, annars ska jag definitivt köpa den.

Husmodern sa...

Vad skoj!!
Det är en rolig tävling!

Kristina Eriksson sa...

Va kul! Grattis! Jag blev lite nyfiken...om du skulle beskriva vad du gör på jobbet, vad skulle du säga då? Jobbar du med hela P1 tex? Berätta!:)

Husmodern sa...

Njaej... inte direkt. Jag jobbar med hela SR! Och nu är det ju så att jag är lite halvhemlig av mig, även om jag inte kunde motstå att outa den här skivan..

Kristina Eriksson sa...

Ok jag förstår. Tack iallafall, ska lyssna idag!

Husmodern sa...

Hoppas du gillade den!

Kinna Jonsson sa...

Roligt att du outade dig lite. =) Den skivan ska bli kul att höra.

God Jul och Gott Nytt År!

Husmodern sa...

Jag är inte helt säker på att jag gjort rätt som outade mig, men kul att du tycker det!
God Jul!