fredag 21 november 2008

Grill


Häromdagen var vi på Grill. Inte för att fira, bara för att njuta. Jag har varit där två gånger tidigare, en jobbkväll och så firade vi pappa som fyllde år för något år sedan, det vill säga före branden. Herrejisses vilket ställe det har blivit! Jag blev helt tagen av den nya inredningen som går i olika teman, en budoir-del i svart och rött, en ski-lodge, en asiatisk avdelning och så vidare. Fantastiskt! Nästa gång tänker jag kräva budoiren.

Även maten är uppdelat i sektioner; Amerika, Asien, Medelhav och Orienten. Själv tog jag Grill Plate med olika variationer av träkolsgrillat kött, pommes och en liten samling såser till detta. Detta för att systeryster och svåger tog den förra gången och kalven då var helt makalös, tyckte jag när jag fick smaka. Till detta en Zinfandel Lodi 2005 som jag dagen efter kastade mig på telefon för att beställa från systemet (159 kr).
Sällskapet var också mycket nöjd med sin gödkalv.
Till dessert blev det en körsbärsclaufotis med mandel och kaffeglass eftersom en av de bästa efterrätterna jag någonsin ätit var just en mandelmassekaka med spritindränkta körsbär i ett flygplan(skratta ni!).

Det kommer inte att dröja lika länge till nästa besök. Någon som vill liva upp en tråkig juanuarimånad, kanske?


3 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Oj så gott det ser ut! Jag var där i september, åt lamm som också var jättegott. "Tyvärr" var jag tvungen att ta sista tåget till Gbg så jag hann inte med någon efterrätt.

Husmodern sa...

Typiskt! Stackars dig som inte fick dessert!

Anonym sa...

Kul att "NYA" Grill är ännu bättre än gamla, som var toppen.
Jag måste snarast gå dit.

Många hälsningar från fröken Dill