Middagen i lördags blev en len och fin canneloni.
Stek en hackad
lök och en stor
vitlöksklyfta tillsammans med en stor
morot skuren i kuber.
Sockra, salta och vitpeppra!
Lägg i en
kycklingfilé, också skuren i små kuber. Koka under tiden
lasagneplattor mjuka, skölj dem i kallt vatten.
Blanda kycklinghacket med 1 burk
ricotta, 1 påse med
färsk spenat och valfri mängd krossade
valnötter. Salta och peppra igen! Rulla in fyllningen i valfritt antal plattor, och häll på en gräddig
bechamèlsås, ca 20 min i 200 grader.
Jag använde fullkornslasagne, trots min käpphäst: vit sås- vit pasta, och det funkade faktiskt överraskande bra! Inser dock att jag skulle bjudit hem en matstylist, när jag tittar på den bild som blev bäst: