Visar inlägg med etikett fläsk. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett fläsk. Visa alla inlägg
torsdag 12 mars 2009
söndag 8 februari 2009
Fredagsgott med rostade rödbetor
Istället för kycklingen kan du ta fläskfilé om du vill. Lite GI är det också. Jag säger som Tina: - Jättegott!
Blandad sallad
Rödlök
Ugnsrostade rödbetor
Kycklingfilé
Balsamicosirap
Pepparrotsgrädde
Fin olivolja
salt o peppar
Lägg en hög blandad sallad på tallriken, strö över rödlök och en god olja och svartpeppar. Lägg på de ugnsbakade rödbetorna och strö över ett gott salt. Gör en egen balsamicoreduktion eller köp balsamicosirap på flaska och strö på den stekta kycklingen/fläskfilén. Servera med pepparrotsgrädde, hemgjord eller köpt.
Förrätt, huvudrätt, bjudmat eller snabblagat. Allt i ett!
söndag 20 april 2008
Morotspytt med chutney och fläsk
till 1 person:
3 morötter
1 babyzucchini
ca 1 tsk spiskummin
1 vitlöksklyfta
en knippe färsk timjan
1 msk chutney (helst Sharwood's)
1 msk matlagningsyoghurt
2 små/ 1 stor fläskkotlett
Skär morötterna och zucchinin i små, små kuber. Börja steka morötterna i lika delar smör/olivolja. Lägg i zucchinin efter nån minut och häll på spiskummin. Salta och vitpeppra.
Pressa i vitlöksklyftan alldeles på slutet, och toppa sen med massor av färsk timjan.
Pressa i vitlöksklyftan alldeles på slutet, och toppa sen med massor av färsk timjan.
Stek fläskkotletterna. Salt + vitpeppar.
Blanda ihop chutneyn och matlagningsyoghurten till en liten kräm. Jag gjorde också stuvad spetskål, som blev riktigt gott till men kanske lite kaka på kaka med krämen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
