måndag 7 september 2009

Skörd/Utvärdering


Hmmm, det måste ha varit det mest ogräsigaste året sen jag började odla i alla fall. Något så fruktansvärt mycket gräs och annat som inte skulle varit i landet. Nåväl, löken kom upp, sockerärtorna likaså. Spenat var en positiv överraskning! På bara ett par veckor kunde jag skörda och blev lite såld, men sen insåg jag att det krävs många odlingsmeter för att få ihop till en sallad... Rödbetorna blev tyvärr pluttesmå och sedemera som vanligt avknoppade av rådjuren, suck. Ska jag ge upp?
För tre år sedan satte vi fruktträd, två olika äppelsorter, ett plommonträd och ett päronträd. I år har alla burit frukt för första gången! Två små päron blev det, en hel massa äpplen och ett dignande plommonträd.
Den som är uppmärksam ser att löken ligger på Markus Larsson och Håkan Steens halvårsbästa. Deportees och Perssons Pack har de valt. Mer än väl godkänt.

4 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Å plommon som är så gott!

Fröken Dill sa...

Grattis till odlingslyckan. Mina köksland blev inte färdiga förrän i augusti så nu håller jag tummarna för en varm och solig höst så att de sent satta sockerärtorna och lökarna blir färdiga.
Hälsar fröken Dill

Husmodern sa...

Jag kan inte riktigt bestämma mig om det var ett lyckat år eller ett skitår. Jaja. Det är ju massa sol nu, Dillen!

dennisMat sa...

Kul med egenodlade grönsaker!