tisdag 22 september 2009

Mat i Berlin -mobilbilderna.

Champagne (Moet) för 9,50 euro på matavdelningen på KaDeWe. Som hittat! Herreguuuud vilket våningsplan! Helt fantastiskt, där fanns allt man kan tänka sig.


En fantastisk Milchenkaffe med tre lika fantastiska macaroner på Galleries LaFayettes bottenplan. Dock inte lika fantastisk matavdelning som KaDeWe. Men det dög.

Jag gick omlott med Patrik som tipsade om Schwarzwaldstube. Helt okej kött, men det här med schnitzel är ju lite ointressant egentligen. Jag tror att det är fler killar som gillar Berlin än tjejer pga den höga öl och kött-faktorn. Eller vad säger ni?


En dyr schwarzwaldtårta på plan 5 på KaDeWe. Sådär god var den också.

Spätzle! Ett urmysigt ställe med prunkande trädgård mitt i staden serverade denna kyckling med spätzle och mangold- och löksyrlig kompott till. Och kantareller som synes.

5 kommentarer:

Anna sa...

Öl och kött, what's not to like?

Husmodern sa...

Ok, point taken. Men schnitzel smaaakar ju inget direkt. och den där kartoffelnsalladen är ju gurka och potatis och sen är det ju inte så mycket mer spännande. Öl är ju alltid gott.

Anna sa...

tja, det finns ju kött och det finns kött, det håller jag definitivt med om.

Kristina Eriksson sa...

Fast jag gillar Berlin skarpt (kanske inte för matens skull)- det finns en puls där som jag är helt såld på. Å Spätzle var väl gott?

Husmodern sa...

Jaaaa, det var gott. Sååå neggo är jag inte (men pasta är godare...)