tisdag 10 april 2007

Utmaningen

Jag blev alltså utmanad av Louise för ett tag sen att berätta 3 konstiga saker om mig själv. Jaaaa, jag skyller helt enkelt på att jag har varit utomlands osedvanligt länge, men nu kommer mina tre egenheter. Kostigt, va!?

1. Ostfobi
Ja, det är sant. Det hände någon gång i barndomen, och fungerar så att jag äter typ Boursin och Philadelphia (Mascarpone, givetvis) samt ost på pizzor och gratänger och så, men ingen hushållsost kommer in i mitt kylskåp! Hade en pojkvän en gång som delade min fobi, jag skulle hållit fast vid honom för det här är riktigt konstigt, jag vet!

2. 50-tals vurmeri
Det var bättre förr. Musiken, killarnas frisyrer, kläderna... Ja det mesta utom jämställdheten. Jag ska inte säga att jag är fanatisk, men men tycker mycket om 40- och 50-talen och umgås gärna i så kallade rockabillykretsar.

3 Förpackningar
Det handlar om yta! Jag älskar snygga förpackningar, påsar, emballage, pappersprodukter. Och är stolt innehavare av en burksambling. Lägger gärna ner lite extra tid och pengar på sådant som ser bra ut. Denna fetisch kombineras gärna med egenhet nr 2, 50-talsnostalgin.

8 kommentarer:

Jens sa...

Förstår dig lite vad gäller vanlig ost. Har många tragiska barndomsminnen om svettiga ostmackor på skolutflykter. Och 50-talet är ju estetiskt väldigt intressant!

Husmodern sa...

Jamen precis! Du är bra, Jens!

Kristina Eriksson sa...

Yes äntligen någon som vågar säga att det var bättre förr!!! För det var det!

Husmodern sa...

Jag tror att det handlar om nostalgi! Jag är ju trots allt bara 27 år.. Men man kan definitivt vara nostalgisk utan att ha varit med, det hävdar jag bestämt.

K sa...

Du är spritt språngande galen! ;-) Korvmänniska alltså.

Louise sa...

Att inte gilla ost är faktiskt ganska så konstigt, nästan ett handikapp!
Självklart måste man ju kunna vara nostalgisk utan att ha varit med, jag tror att det på nåt sätt handlar om nostalgi med min dröm att jobba på skansen!

Husmodern sa...

Alltså, K, det är ju det jag inte är. Gillar inte mycket mer än ungersk salami och fina wienerkorvar, så jag spräcker din tes lite där...
Absolut ett handikapp, Louise!

K sa...

Du kan inte komma och påstå att du är varken eller! Vad skulle det tredje vara som inte är vare sig det ena eller det andra? Upprörande!