tisdag 6 mars 2007

AG

C och jag var som sagt på AG i fredags för att fira hennes födelsedag. C åt piggvar med stuvad spetskål och honungsrostade rödbetor. Varför, varför tog jag inte det? Vilken beslutsångest man kan drabbas av ibland på restaurang! Jag som älskar spetskål! Och eftersom Vivo Hornstull har någon slags bojkott mot både spetskål och savoykål bidrar det till att jag sällan själv lagar mat med dessa tydligen ovanliga kålsorter. Vet inte varför Lisa älskar den affären så mycket, men vi kanske borde starta en gemensam kamp för kålmångfalden, måhända?

Jag åt en Wallenbergare på rekommendation. Det var inte något att rekommendera. Ganska tråkig burgare, ordinärt mos och alldeles för sura lingon. Ät Wallenbergare på Judit och Bertil istället, om de finns kvar på menyn. Jag startade tidigare en protestlista för bevarandet av Baileyscheesecaken, med mindre lyckat resultat ( dock fick jag receptet!!). Men nu när jag påminns om hur tråkiga de kan vara så nu är det väl dags att ta upp kampen på riktigt om Wallenbergaren.



2 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Jättefin blogg du har!! Fastnade för din goda smak; Anna Bergenström, Trocadero,laxpudding.. Baileyscheesecake låter ju supergott. Det finns ingen möjlighet att du delar med dig av receptet...?

Husmodern sa...

Ååååh, tack, tack, tack! Jag är ju lite av nybörjare på det här, och har konstant prestationsångest!
Bra idé! Baileyscheesecaken kommer! Dock kanske efter semestern...