onsdag 21 januari 2009

Fiskpudding i micro

Jag har tagit en liten paus från grytorna. Och då menar jag inte att jag inte lagar mat, utan att jag tagit en liten paus från att laga gryträtter. Här kommer en riktigt fin, enkel vardagsrätt som jag verkligen tycker förtjänar ett blogginlägg, den blir liksom mycket bättre än på pappret.

2 portioner

3 dl kokt vit fisk (rester). Koka fiskblock i micron funkar alldeles utmärkt.
1/2 dl ströbröd
1 1/2 dl mjölk
2 äggulor
2 äggvitor
1 msk smör
1 1/2 tsk salt
1 krm vitpeppar
vitlök efter behag.

Blanda ströbröd, mjölk& ägg i en rund porslinsform & låt svälla.
Dela fisken i mindre bitar.
Smält smöret.
Blanda ner fisk, smör & kryddor.
Vispa vitorna till hårt skum och vänd ner.
Tillaga utan lock 5-7 min på full effekt.

Servera med kokt potatis och smält smör.

Ses på fredag, hoppas jag!

4 kommentarer:

Ellen Freider sa...

Hej, snubblade in på din blogg häromdan och såg det här receptet. Perfekt tyckte jag, eftersom jag inte har någon ugn hemma.
Så idag kom jag hem från jobbet och inte hade tänkt ut nån middag, poppade det här receptet upp i huvudet. Det gick snabbt att svänga ihop och blev jättegott! (Jag stekte dessutom lite bacon och garnerade med, tillsammans med haricots verts -mums!) Tack för det!

Husmodern sa...

Åh vad glad jag blir Ellen! Kul att du bemödade dig med att skriva efteråt!

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar

Anonym sa...

Now that we have described discount links of london the one way linking process, how can you get links of london silver websites to link just to you? One answer is that it is links of london sale dependent on your sites content, especially if you links london jewellery have unique content. Other websites will link cheap links of london to you if you have interesting content that links london bracelet compliments their content. The problem is that you london links charms really have to have something exceptional. links of london watches sale One easy way to get a type of one way link called discount links of london rings a back-link. These are links to articles that you cheap links of london necklaces have written and distributed through article directories.