tisdag 12 februari 2008

En vanlig måndagskväll...


...förgylldes med ett spontanbesök på Kungsholmen. Ja, vi ringde en halvtimme innan för att försäkra oss om att få bord. Det fick vi!

Jag åt en Mixgrill med mojo rojo som var utmärkt. Fina frites med skalet på, men ganska ospännande grönsaker på spett. Min vän åt en kanelstinn Kubansk burrito med väldigt syrliga tillbehör, jag förstod inte riktigt vitsen med att dränka alla tillbehören i citron, om jag ska vara ärlig. Till och med bönröran var sur.
Till efterrätt drog jag också vinstlotten med en Vaniljglass med äppeltarte, då min vän tog en Körsbärsorbet med tiramisu. Tiramisun var helt utan amaretto, vilket jag anser är ett brott mot allmän anständighet i krogvärlden. Hade vi suttit på en turistrestaurang i Gamla stan hade det kanske varit förväntat och förlåtet, men inte på Kungsholmen. Tur att min vaniljgalss var helt ljuvlig!



2 kommentarer:

Jens sa...

Ah, husmodern har vaknat ur den kulinariska dvalan! Härligt! Själv har jag mer gjort en halvhjärtad comeback. Hoppas det blir mer bloggande från oss båda i vår!

Husmodern sa...

Ja, ser fram emot en primör-vår!