måndag 26 februari 2007

Andra bullar

Nej, det blev inga vaniljbullar (trots att jag inte vet vad jag ska göra med alla min egenhändigt importerade vaniljstänger från Madagaskar). Jag blev inspirerad av Elins blogg om elvakaffet. Kom och tänka på min farmor som bakade in smör, kanel och socker i en till synes slät bulle, som en riktig gottegrotta. Saftiga blev dom! Och jag inbillar mig att mina bullar blir saftigare än den vanliga rullade och skurna degen, eftersom jag skär dem i remsor, byxar degen och tvinnar de två delarna. Sen tillkommer liiite mer smör än vad som står på mjölpaketet...



2 kommentarer:

K sa...

Men vad är det här!? Egenimporterad vanilj från Madagaskar? Det har du ju inte skrivit något om. Här finns inga artiklar om den Madagaskiska maten!

Men bullarna ser goda ut. Fast de syns knappt. Jag vet inte hur man gör för att bilderna inte ska bli klickbara.

Husmodern sa...

Nej, det är sant, jag har ju inte det.. Jag var där i somras, men någon kulinarisk höjdpunkt förutom de färska skaldjuren och vaniljstängerna (var och en för sig!) fanns det dock inte...
Ska ta in en bildkonsult, tror jag bestämt!