onsdag 2 april 2008

Mat från Texas

En shake på Hut's

Jo, jag har varit i Austin, Texas för fjärde året i rad. Austin är en fantastisk mat-stad med det mexikanska köket som dominerar stort. Det finns en Eat Out för Austin som är minst lika tjock som bibeln. Minst! Om det är nån som är på väg till kanske den bästa staden ever, hör av er så ska ni få tips. Här kommer lite bilder.

Iron Cactus, en av de bästa Margarita-ställena i stan. Du kan välja på över 80 tequila-sorter!(Att jämföra med El Diablo i Stockholm som har 33 sorter och Nordens bredaste sortiment.)
Man vill aldrig, aldrig äta vanliga pommes utan skal efter att ha varit i Texas!


Mexikanskt! Notera den rinnande obligatoriska bönröran. Jag stoppade in en hel chili i munnen, vilket jag djupt fick ångra. Å andra sidan fick jag dricka två margarita för att döva de små smaklökarna i sann Gitto-stylee. Inte så tokigt.

Det gäller att träffa på rätt hemma-grillare! Brian brassade ribs på utegrillen. I Texas serveras BBQ med inlagda pickles, saltgurka, bönröra och potatissallad (alltid med skalet på) och ibland med sås.

Oavsett vad du beställer när du går på mexikansk restaurang får du alltid hembakade, varma majschips och salsor och röror innan maten. Det här är apetizers före min lunch...

2 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Ja det ser fasligt gott ut, särskilt den där vänstra tallriken bredvid bönröran.

Husmodern sa...

Beställde en margarita häromdagen på Texas Longhorn, och oj vad besviken jag blev...