måndag 12 mars 2007

Färdkost & färdknäpp

Igår åkte mamma och jag till Karlstad för att lyssna till Dollys ljuva stämma. Vis av erfarenhet så bjuder SJ inte smaklökarna på några direkta sensationer... Och vi skulle ju ladda upp!
Jag gjorde därför en Baileyscheesecake, dock utan Baileys, till kaffet. Jag kommer inte ihåg när jag inte hade Baileys hemma sist, men när jag hade gjort hela kakan i cocotteformen och fyllningen så insåg jag att Baileysen var slut, och lite vit choklad fick rädda projektet. Därför kommer inte heller receptet förän jag har gjort en riktig, med Baileys i. I min termos fanns det kaffe, men mamma hade Margharita i sin och hemma hade hon också saltat plastglas, helt föredömligt. Och Dolly var fantastisk, såklart.

2 kommentarer:

Louise sa...

Vilken fantastisk färdkost! Jag serfram emot cheesecake receptet.

Husmodern sa...

Hihi! Ja, eller hur! Piffighet förhöjer vardagen! Den kommer, jag lovar!