måndag 22 juni 2009

Moooahahahahhhhaaaaa!!!

Det kom ett brev till Husmodern. Förvisso är jag marknadsförare, men tänker inte göra jobbet åt dem. Men hur i hela friden fick de min mailadress?

Hej!
Jag heter Jenny XXXX och jobbar på Kronfågel. Jag och mina kollegor har uppmärksammat att du har en populär blogg som handlar om mat, ett intresse som vi delar. Vi undrar om du har lust att anta en rolig utmaning?
Du har blivit utvald av oss att delta i vår exklusiva bloggtävling. Tävlingen går ut på att skriva en ny version av vår gamla hitlåt "Kyckling på fredag". Du skriver en ny text och spelar in den på www.kronfagel.se . Vinnaren får gå in i Pierre Boutros (upphovsmannen till låten Kyckling på fredag) studio och spela in sitt bidrag som sedan blir Kronfågels nästa reklamlåt.
Förutom dig så bjuder vi in 49 andra populära matbloggare. Även musikbloggare deltar.
Bloggkampen pågår just nu på kronfågel.se och det är besökarna som röstar fram sin favorit direkt på webben. Röstfiske uppmuntras och du kan engagera alla dina vänner genom att lägga upp ditt bidrag på din egen blogg eller Facebook.
Lycka till och skön sommar!
Jenny

5 kommentarer:

Anna sa...

Oh, jag blev också utvald till den exklusiva bloggtävlingen och jag tänker inte heller utföra obetalt jobb åt dem. Men jag antar att för varje hundra brev eller så som de skickar så är det nån som nappar. (49 andra, as if, de skickar väl friskt tills de har 50 som svarar)

Lisa sa...

Det var det absolut dummaste jag läst. Gör man det för den fantastiska äran eller??

K sa...

Skriv en Kronfågeltortyrsång och lägg upp på bloggen. Kräk!

Husmodern sa...

Ja, det är säkert flera som nappar, men kanske inte så många bloggare... mer amatörmusiker, antar jag.
Jag förstår fortfarande inte hur hon fått tag i min mailadress. Säljer blogspot sånt?

Mamma Mimmi sa...

Frågan är om man ska skratta eller gråta...tänk om Kronfågel kunde koncentrera sin uppfinningsrikedom på att ta fram lite ekologisk kyckling istället!?